КОНСПЕКТ УРОКУ
Тема:Узагальнення і систематизація знань з теми «Звичайні дроби »
Мета:
- узагальнити та систематизувати знання учнів із теми «Звичайні дроби»;
- удосконалити вміння розв’язувати задачі на застосування поняття звичайного дробу та виконання додавання і віднімання дробових чисел, мішаних чисел;
- розвивати навички усної лічби, інтересу до математики;
- виховувати культуру математичного мовлення, вчити самостійності, старанності в роботі, досягненні поставленої мети, виховувати шанобливе ставлення до життя видатних українців.
Тип: узагальнення й систематизації знань
Обладнання: таблиці, схеми, піктограми, ноутб, відеозапис
Хід уроку.
І. Вступ. Організаційний момент.
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.
Вправа « Мій настрій сьогодні».
Перед вами три піктограми з обличчями різного настрою. Пропоную вам обрати піктограмку з обличчям , яке відповідає вашому настрою на цю мить. Якщо ваш настрій піднесений, то обираєте з посмішкою, якщо нейтральний, то серйозне, якщо ж настрій поганий, то з сумним.
Бажаю гарного настрою всім, а тим, у кого він зараз поганий, ми намагатимемося його поліпшити.
Девізом нашого уроку будуть слова « Єдиний шлях, що веде до знань – діяльність». Ви повинні бути уважними, активними і старанними.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Вправа « Виправ помилки»( завдання на дошці)
Учні виправляють помилки і коментують своє правильне рішення.
І. Мотивація навчальної діяльності
Я пропоную вам розгадати кросворд.
Давши відповіді на запитання, ви зможете прочитати слово у виділеному стовпці.
Воно буде ключовим на нашому уроці.
Запитання:
- Одиниця вимірювання кутів
- Частина прямої, яка має початок і має кінець.
- Частина прямої, яка має прчаток і не має кінця
- Результат дії множення.
- Кут, градусна міра якого більша за
90° та менший за 180°
Повідомлення теми уроку. |
|
ІV. Актуалізація опорних знань.
А зараз проведемо інтерактивну вправу , за допомогою якої ми зможемо перевірити теоретичний матеріал по даній темі.
1.« Мозковий штурм »
1. Які числа ми зараз вивчаємо?
2. З чого складаються звичайні дроби?
( Учениця: Ці числа із двох частин,
Риска дробу ніби тин.
Те, що зверху, називається чисельником
А під рискою завжди стоїть знаменник)
3.Що показує знаменник дробу?
4.Що показує чисельник дробу?
5.Які бувають дроби?
6.Який дріб називається правильним? Неправильним?
7.Як порівняти дроби з однаковими знаменниками?
8.Як додати ( відняти) два дроби з однаковими знаменниками?
9.Назвати компоненти дії додавання віднімання?
10.Навести приклади мішаних чисел
11.З чого вони складаються?
12.Як знайти дріб від числа?
2.Усні вправи.
1) Прочитати дроби і назвати чисельник і знаменник дробів
,
,
,
,
,
2) Який дріб зайвий?
а) ,
,
,
,
, б)
,
,
,
,
3) Виконати дії
а) -
+
, б)
-
+
, в) 10 - 4
,
г) 5 + 1
.
3). На скільки бідьший за
? Чому дорівнює їхня сума?
4) Норма добової потреби учнів у різних вітамінах становить у середньому 125 мг.
5) Одна викурена цигарка знищує вітамінів. Скільки мг вітамінів краде у себе той, хто палить?
6) Двоє братів чистили доріжку від снігу, старший звільнив від снігу снігу, а менший – на
менше. Яку частину доріжки звільнили два брати? Яка частина доріжки залишилася нерозчищеною?
Y. Формування вмінь і навичок.
1. Розв´язати рівняння – 2 уч. – робота біля дошки
а) – ( х +
) =
б) ( х +
) -
х = х =
Учитель: У чисельнику цих дробів 10, 13, у знаменнику – 47. Що це за числа? 47 р прожив Великий Кобзар Т. Г. Шевченко. Про нього ви вивчали у молодших класах, і трішки у 5 кл. на уроках української літератури. Чисельники дробів 10 і 13.Відомо, що 10 років Т.Г.Шевченко перебував на засланні, а 13 р. –був кріпаком. 9 березня цього року минає 205 років від дня народження. І нині його рядки ведуть український народ до перемоги у своїй боротьбі з агресором, дають сили і впевненості у святій справі захисту Вітчизни.
( Демонстрація відеозапису уривка поеми Т.Г.Шевченка « Кавказ» у виконанні першого Героя Небесної Сотні Сергія Нігояна)
2. Робота в парах № 1234 (1,2) перевірка з коментуванням
3. № 1242–самостійно
YI. Підсумок уроку
Вчитель. Бачимо, що математичні знання необхідні в нашому житті на кожному кроці. Діти, успіх – це лише 10% таланту і ще 90% щоденної наполегливої праці.
А зараз прослухайте вірш про дроби.
Вірш про дроби
Всі ми люди – як звичайні дроби,
Правильні й неправильні, як є..
Кожен щось та й значить, щось та й робить,
В кожного життя іде своє.
П’ять десятих а чи десять п’ятих,
Знаєш суть призначення свого?
Над і під... так просто розіп’яті
Рискою від дробу одного.
Що про себе думаєш – знаменник,
І чеснот тих не перелічить,
А чого ти вартий – то чисельник,
Та про це історія мовчить...
Тут і без науки зрозуміло,
Як чисельник більший, то тоді
В результаті більше число ціле,
й більша твоя сутність на землі...
Знаю, що всі ви – справжні українці. І так само, як Т.Г.Шевченко та Сергій Нігоян, любитимете свою Батьківщину й докладете всіх зусиль для її процвітання.
( Мотивація виставлених оцінок)
YII. Домашнє завдання: повт пар. 38, 39 Д.С.Р. № 7
Немає коментарів:
Дописати коментар